توضیح: بمنظور اجرای مصوبه کمیته اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی مبنی بر لزوم پایش مداوم اقدامات دانشکده های پزشکی در راستای رعایت استانداردهای ملی دوره پزشکی عمومی فرم ذیل جهت بررسی فعالیت های آن دانشکده در فواصل اعتباربخشی تهیه و تنظیم گردیده است. لازم است مسئولین هر حوزه استاندارد در آن دانشکده، تحت نظر دبیر کمیته ارزیابی درونی دوره پزشکی عمومی، موارد مربوط به هر حوزه را به طورکامل و با دقت تکمیل نموده و پس از تایید رئیس دانشکده پزشکی در وب سایت دانشکده پزشکی بارگذاری نموده و فرم تکمیل شده را به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی در مدت تعیین شده ارسال نمایند تا گزارش در کارگروه پایش مداوم بررسی گردیده و نتیجه به کمیته اعتباربخشی دبیرخانه پزشکی عمومی جهت اخذ تصمیم ارائه شود. 1- مشخصات دبیر و اعضای کمیته ارزیابی درونی دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی نام و نام خانوادگی: زهرا باقری مسئول حوزه: حوزه 7 ( ارزشیابی برنامه ) شماره موبایل: 09123337765 2- توصیف فعالیت های دانشکده در خصوص استانداردهایی که میزان رعایت آنها در آخرین ارزیابی بیرونی بصورت عدم انطباق و یا انطباق نسبی اعلام شده بود (به تفکیک هر حوزه): الف) استانداردهایی که بصورت نسبی رعایت شده اند (استانداردهای با رعایت نسبی بالای 50 درصد): پ-2-1-7 برنامه ای برای پایش فرایندها و پیامدهای دوره پزشکی عمومی تدوین و اجرا کند. رأی اعتباربخشی حوزه پ-2-1-7: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دارای یک راهنمای جامع برای فرایندهای آموزشی می باشد کهدر این راهنما تمام فرایندهای مربوط به معاونت آموزشی در دوره پزشکی عمومی در 6 حوزه و 55 زیر حوزه تدوین شده است و برایهر زیر حوزه نیز یک برنامه مصور به صورت فلوچارت تدوین شده است. ولی برای سایر فرایندهای مربوط به حوزه پژوهشی و غیرهبرنامه یا فرایندی وجود ندارد ولی مستنداتی از اجرای فرایندهای آموزشی و پژوهشی و فرایندهای دیگر وجود دارد. در جهت تدوین فرایندهای پژوهشی اخیرا و یا در سالهای گذشته اقدامات انجام شده توسط دانشکده/دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به صورت ذیل میباشند: 1. تدوین شیوه نامههای مرتبط با پژوهش: - شیوه نامه انتخاب موضوع پایان نامه های دانشجویان پزشکی توسط کمیته تحقیقات بالینی و تصویب آن توسط شورای آموزشی دانشگاه - شیوه نامه طرح های تحقیقاتی دانشگاه 2. تدوین آیین نامه های مرتبط با پژوهش: - آییننامه برگزاری جلسات دفاع از پایاننامه دانشجویان پزشکی - آییننامه شوراهای پژوهشی و طرحهای تحقیقاتی 3. تدوین کلیه فرمهای مرتبط با پژوهش :
4. تدوین فرایندها و فلوچارت های مرتبط با پژوهش: - فرایند شیوه نامه انتخاب موضوع پایان نامه های دانشجویان پزشکی توسط کمیته تحقیقات بالینی - فرایند روند بررسی پروپوزال طرح ها و پایان نامه های در دانشکده پزشکی - فرایند ثبت موضوع پایان نامه دانشجویان پزشکی - فرایند دفاع از پایان نامه دانشجویان پزشکی
5. تدوین چکلیستهای مرتبط با پژوهش:
پ-3-1-7 از نتایج ارزشیابی به منظور اصلاح دوره پزشکی عمومی استفاده کند. رأی اعتباربخشی حوزه پ 3-1-7: ارزشیابی از گروههای علوم پایه و بالینی و اساتید مربوطه به وسیله چک لیست هاییکه توسط edo تدوین شده است، انجام می گیرد و نتایج ارزشیابی به گروههای مربوطه و اعضای هیات علمی بازخوردداده می شود. ولی با توجه به استانداردهای مربوطه، ارزشیابی مورد نظر این استاندارد در این زیر حوزه ارزشیابی دورهمی باشد که ارزشیابی گروههای آموزشی، اساتید و دانشجویان می تواند قسمتی از ارزشیابی کل دوره پزشکی عمومی خواهد بود. در جهت ارزشیابی دوره اقدامات انجام شده توسط دانشکده پزشکی به صورت ذیل میباشند: 1. تدوین چکلیستهای ارزشیابی دوره پایه (از دیدگاه استاد، دانشجو، کارشناس و دانشکده) 2.تدوین چکلیستهای ارزشیابی دوره مقدمات بالینی (از دیدگاه استاد، دانشجو، کارشناس و دانشکده) 3. تدوین چکلیستهای ارزشیابی دوره کارآموزی (از دیدگاه استاد، دانشجو، کارشناس و دانشکده) 4. تدوین چکلیستهای ارزشیابی کارورزی (از دیدگاه استاد، دانشجو، کارشناس و دانشکده) 5. تدوین چکلیست ارزشیابی کلی دوره پزشکی عمومی از دیدگاه دانش آموختگان 6. تدوین چکلیستهای ارزشیابی پایان بخشهای بالینی لازم به ذکر است، این چک لیست ها پس از تدوین توسط شورای آموزشی دانشگاه مورد تصویب قرار گرفتند و توسط EDC به دانشکده پزشکی، ابلاغ گردید. همچنین تمامی چک لیست های مذکور در سایت دانشکده پزشکی، حوزه ارزشیابی برنامه، بارگزاری گردید. نتایج حاصل از آنالیز این چکلیست ها به دلیل محرمانگی قابل بارگذاری در وب سایت نمیباشد. ب) استانداردهای با رعایت نسبی پایین 50 درصد: ت-1-1-7: به صورت ادواری در فواصل مشخصی (حداقل هر 5 سال) سایر جنبه های دوره آموزشی پزشکی عمومی خود را به طور جامع مورد ارزشیابی قرار دهد. رأی اعتباربخشی ت-1-1-7: ارزشیابی گروههای علوم پایه و بالینی و اجرای برنامه های آموزشی در سال 1397 مورد ارزیابی قرار گرفته است ولی سایر جنبه های آموزشی پزشکی عمومی شامل ساختار، محیط آموزشی، فرهنگ حاکم بر برنامه،پیامدهای طولانی مدت و پاسخگویی اجتماعی، حداقل توسط مستندات ارائه شده قابل ارزیابی نیست. در جهت ارزشیابی سایر جنبه های آموزشی پزشکی عمومی اقدامات انجام شده توسط دانشکده پزشکی به صورت ذیل میباشند: 1. تدوین چکلیست ارزشیابی ساختار دوره آموزش پزشکی 2. تدوین چکلیست ارزشیابی پیامدهای طولانی مدت دوره پزشکی عمومی 3. تدوین چکلیست ارزشیابی محیط آموزشی 4. تدوین چکلیست ارزشیابی پاسخگویی اجتماعی لازم به ذکر است، این چک لیست ها پس از تدوین توسط شورای آموزشی دانشگاه مورد تصویب قرار گرفتند و توسط EDC به دانشکده پزشکی، ابلاغ گردید. همچنین تمامی چک لیست های مذکور در سایت دانشکده پزشکی، حوزه ارزشیابی برنامه، بارگزاری گردید. نتایج حاصل از آنالیز این چکلیست ها به دلیل محرمانگی قابل بارگذاری در وب سایت نمیباشد. 3- توصیف فعالیت های دانشکده در خصوص حفظ و ارتقاء استانداردهایی که میزان رعایت آنها در آخرین ارزیابی بیرونیبصورت انطباق کامل اعلام شده بود(به تفکیک هر حوزه): پ-1-1-7: برنامه ای برای ارزشیابی نظامند دوره پزشکی عمومی تدوین و اجرا کند. رای اعتباربخشی 1-1-7: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یک آئین نامه نظام جامع ارزشیابی دوره پزشکی عمومی را تدوین کرده است که دارای مشخصات کامل یک برنامه شامل مقدمه، اهداف، تعاریف، برنامه ارزشیابی در سطوح مختلف و استراتژی ارزشیابی و همچنین فرم های ارزیابی تدریس تئوری، عملی، بالینی وفرم های ارزیابی360 درجه از دیدگاه های مختلف دانشجویان، اعضای هیات علمی و سطوح مختلف مدیریتی را دارد. در طراحی و تدوین این برنامه جامع ارزشیابی از نظرات دانشجویان،دانش آموختگان و مدیرانEDOو همچنین سایر کمیته های مربوطه استفاده شده است. از این برنامه جامع ارزشیابی دوره در ارزشیابی سطوح مختلف آموزشی علوم پایه، مقدمات بالینی، کارآموزی و کارورزی استفاده شده و مستنداتی از اجرای آن وجود دارد.
در جهت ارزشیابی نظامند دوره پزشکی عمومی اقدامات انجام شده توسط دانشکده پزشکی به صورت ذیل میباشند: آئین نامه نظام جامع ارزشیابی دوره پزشکی عمومی به همراه فرم های ارزیابی تدریس تئوری، عملی، بالینی وفرم های ارزیابی360 درجه از دیدگاه های مختلف دانشجویان، اعضای هیات علمی و سطوح مختلف مدیریتی در کمیته ارزشیابی دوره پزشکی عمومی مجددا بازنگری گردید و به گروههای پایه و بالینی ابلاغ گردید . لازم به ذکر است روند قبلی ارزشیابی از جنبههای کیفی و کمی همچنان ادامه دارد و به قوت خود باقی است. نتایج حاصل از آنالیز این چکلیست ها به دلیل محرمانگی قابل بارگذاری در وب سایت نمیباشد. پ-4-1-7-ذینفعان اصلی ارزشیابی را در فعالیت های پایش و ارزشیابی دوره آموزشی مشارکت دهد. رای اعتباربخشی پ-4-1-7:دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از اساتید مجرب و متخصص و همچنین کارشناسان مربوطه درEDO و دانشجویان ودانش آموختگان در شوراها و کمیته های ارزشیابی استفاده می کند. در خصوص مشارکت ذینفعان اصلی ارزشیابی در فعالیت های پایش و ارزشیابی دوره، روند قبلی از جنبههای کیفی و کمی همچنان ادامه دارد و به قوت خود باقی است. نتایج حاصل از آنالیز این چکلیست ها به دلیل محرمانگی قابل بارگذاری در وب سایت نمیباشد. پ-1-2-7: عملکرد دانشجویان تمام ورودی ها را در رابطه با پیامدهای آموزش مورد نظر و برنامه آموزشی تحلیل کند. رای اعتباربخشی پ-1-2-7:عملکرد دانشجویان در هر ورودی مورد تحلیل قرار گرفته است که این بررسی عملکرد شامل ارزیابی نمرات امتحانی، معدل، میزان قبولی، مشروطی در امتحانات در هر ورودی و همچنین عملکرد دانش آموختگان و سایر جنبه های عملکرد دانشجویان است. همچنین جهت بررسی نقص عملکرد دانشجویان از هسته های مشاورهای مانند اساتید مشاور استفاده شده است. عملکرد دانش جویان و دانش اموختگان به مراجع زیربط باالدستی گزارش شده است. پایش عملکرد تمام ورودی ها (فراگیران و دانشآموختگان) از نظر پیامدهای آموزشی و برنامه آموزشی ادامه دارد . نتایج حاصل از آنالیز این چکلیست ها به دلیل محرمانگی قابل بارگذاری در وب سایت نمیباشد. ت-1-2 عملکرد دانشجویان و دانش آموختگان در رابطه باشرایط، پیش زمینه ها و قابلیت ورودی آنها را تحلیل کند. رای اعتباربخشی ت-1-2-7:عملکرد دانشجویان و دانش آموختگان در رابطه باشرایط، پیش زمینه ها و قابلیت ورودی دانشجویان و دانش آموختگان مورد تحلیل قرار گرفته است که این تحلیل شامل بررسی نمرات، معدل و سایر جنبه ها براساس سال ورود، نسبت جنسیت و سایر شرایط می باشد. عملکرد دانش آموختگان براساس وضعیت شغلی، تخصص، معدل کل و ترم های تحصیلی و طول مدت تحصیل و معدل براساس مقاطع مختلف تحلیل شده است. تحلیل عملکرد تمام ورودی ها (فراگیران و دانشآموختگان) از نظر در رابطه باشرایط، پیش زمینه ها و قابلیت ورودی آنها ادامه دارد . نتایج حاصل از آنالیز این چکلیست ها به دلیل محرمانگی قابل بارگذاری در وب سایت نمیباشد.
ت-2-2-7. نتایج تحلیل عملکرد دانشجویان و دانش آموختگان را به مراجع مربوطه مانند وزارت متبوع، سامان سنجش، کمیته برنامه ریزی درسی و مشاوره دانشجوییبازخورد دهد. رای اعتباربخشی ت-2-2-7:عملکرد دانشجویان و دانشآموختگان به مراجع بالادستی شامل معاونت آموزشی، وزارت بهداشت و همچنین سازمان سنجش ارسال شده است.
ارسال تحلیل نتایج عملکرد تمام ورودی ها (فراگیران و دانشآموختگان) به مراجع بالادست ( معاونت آموزشی، وزارت بهداشت و سازمان سنجش) ادامه دارد . نتایج حاصل از آنالیز این چکلیست ها به دلیل محرمانگی قابل بارگذاری در وب سایت نمیباشد.
4-آدرس لینک عناوین و مستندات فعالیت ها . تذکر مهم: لازم است عنوان و مستندات فعالیت ها در وب سایت دانشکده پزشکی بارگذاری و آدرس(لینک) آن به ذینفعان اطلاع رسانی گردد. آیین نامه ها، شیوه نامه ها و چک لیست ها در و وب سایت دانشکده پزشکی حوزه 7 اعتباربخشی به آدرس: %D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87%20%D9%87%D9%81%D8%AA%20:%20%D8%A7% D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C%20%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87 و وب سایت معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی به آدرس: https://medical.rums.ac.ir/%D9%81 %D8%B1%D9%85-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%A2%D8%A6%DB %8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9 %88-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%87%D8%A7-, -%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%D9%86%D8% A7%D9%85%D9%87-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%DB%8C- قابل مشاهده است. بقیه مستندات مانند صورتجلسات، گزارشهای ارزیابی های درونی گروههای بالینی و پایه و آنالیزنتایج چکلیست های دانش آموختگان و سایر موارد به دلیل محرمانگی قابل بارگذاری در وب سایت نمیباشد |
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: