فرآیند امانت‌گیری از کتابخانه با استفاده از ارائه کارت  دانشجویی   شامل درخواست امانت، تمدید، رزرو، و رسیدگی به درخواست‌ها می‌باشد و از طریق نرم‌افزار "آذرسا" مدیریت می‌شود.

ویژگی بارز سیستم آذرسا، تعامل کامل با بخش سازماندهی کتاب‌ها و اعضا است، به‌طوری که هرگونه تغییر در این بخش‌ها به سرعت در فرآیندهای امانت‌گیری نیز بازتاب پیدا می‌کند.

 امکان پشتیبانی از فناوری  RFID(در دست بررسی و اقدام)

این سیستم با هدف ساده‌سازی و بهینه‌سازی فرآیند امانت و مدیریت اعضا در کتابخانه‌ها طراحی شده است.