منشور اخلاقی سازمان 


کلیه اعضاء سازمان به موقع درمحل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد.
-
نسبت به همکاران و مراجعان با خوشرویی و متانت رفتار شود.

راهنمایی و اطلاعات لازم بطور کامل در اختیار مراجعه کنندگان قرار گیرد و از سردرگمی آنها جلوگیری شود - 

.فضای مراودات بگونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند 

.ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض(قومی، جنسی، خویشاوندی، مذهبی و...)صورت گیرد - 

به صحبتها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و درپاسخگویی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد - 

.اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد - 

انجام وظایف بصورت موثر و کارامد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد -  

.از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه، سفارش و اخذ هر گونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد خودداری شود - 

در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیر متعارف یا وجه نقد، موضوع به مسئولین زیربط اطلاع داده - 

    .شود  

فعالیت ها زمان گذاری شود و بر اساس زمان پیش بینی شده انجام گیرد - 

فعالیت بر اساس روش مستند و مشخص انجام شود نه بر اساس سلیقه مدیران و کارکنان 

از شایعه سازی، تهمت، غیبت، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف میکند، پرهیز شود - 

رازدار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری کند - 

 - از استعمال دخانیات بویژه در محیط کار پرهیز شود

از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود-  

- بر حسب مورد از وسایل ایمنی استفاده گردد -

از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان جلوگیری شود -

سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار گردد

ا ز اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گیرد

ا هداف سازمان بطور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسویی داشته باشد-

نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد 

قوانین و مقررات سازمانی بطور دقیق رعایت شود 

از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند خودداری شود -

 

 

 

 

منشور اخلاقی سازمان