سه شنبه ٠٦ خرداد ١٣٩٩
صفحه اصلی
تماس با ما
sitemap
»
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

آیا از اطلاع رسانی و امکانات سایت رضایت دارید؟

بلی
خیر

 

صفحه اصلی > واحد توسعه آموزش (EDO) > تاريخچه و رسالت و اهداف 
  • ۳۱ اردیبهشت ماه «روز ملی اهدای عضو» گرامی باد .
    اهدا عضو، اهدا زندگی دوباره

  • برگزاری جلسه معارفه گروههای آداب پزشکی و استدلال بالینی در دانشکده پزشکی
    روابط عمومی دانشکده پزشکی

  • بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات گرامی باد
    تقدیر ریاست محترم دانشکده پزشکی از سرپرست روابط عمومی دانشکده پزشکی

  • دوازدهم می مصادف با بیست و سوم اردیبهشت، روز جهانی پرستار بر مدافعان سلامت گرامی باد.
    روز پرستار روز یاس سپید، روز عشق و ایثار، روز امید و نوید

  • پیام ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جناب آقای دکتر اسماعیلی
    بازگشایی دانشکده پزشکی از روز 27 ازدیبهشت ماه 1399

  • هجدهم اردیبهشت، روز جهانی تالاسمی گرامی باد
    هفتم می مصادف با هجدهم اردیبهشت، روز جهانی تالاسمی گرامی باد

  • شانزدهم اردیبهشت، روز جهانی ماما گرامی باد.
    پنجم ماه می مصادف با شانزدهم اردیبهشت، روز جهانی ماما گرامی باد.

  • 12 اردیبهشت ماه روز استاد گرامی باد
    پیام تقدیر و تشکر ریاست محترم دانشکده پزشکی به مناسبت روز استاد

  • روز جهانی روانشناس و مشاوره گرامی باد
    روز جهانی روانشناس، روز اندیشیدن به روان

  • پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته جهانی ایمن‌سازی گرامی باد
    WORLD IMMUNIZATION WEEK DATE: 24 -30 APRIL 2020

  • هفته سلامت گرامی باد
    پیام ریاست محترم دانشکده پزشکی به مناسبت هفته سلامت

  • روز علوم آزمایشگاهی بر تمامی فعالان این عرصه گرامی باد.
    تجلیل و تقدیر مسئولین دانشکده پزشکی از پرسنل آزمایشگاه پاتوبیولوژی

  • فرهیختگان دنیای سلامت، قدردان زحمات شما هستیم.
    روابط عمومی دانشکده پزشکی

  • لطفا به سامانه خودارزیابی و خود اظهاری وزارت بهداشت مراجعه کنید و با ثبت علائم خود در این غربالگری فردی شرکت کنید.
    روابط عمومی دانشکده پزشکی

  • آموزش مجازی در بحران کرونا
    توليد ١٨٥ محتواي آموزشي جهت پيشبرد امور آموزشي

 

دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی رفسنجان

 تاريخچه     
 اين دفتر فعاليت خود را با هدف ارتقای کمی و کيفی سطح آموزش از سال 1387 در دانشکده پزشکی آغاز نموده است. از اهداف اصلی اين دفتر تعيين اولويت‌های آموزشی و پژوهشی در سطح دانشکده، دانشگاه و کشور با ياری اعضای محترم هيئت علمی، ارائه خدمات رايگان به اعضای هيئت علمی و دانشجويان برگزيده و در نهايت ارتقای جايگاه علمی و آموزشی دانشکده در سطح کشوری و منطقه است. دفتر توسعه آموزش تحت نظارت مستقيم رياست محترم دانشکده پزشکی به منظور پيشبرد اهداف ارتقای کيفيت آموزش در دانشکده تشکيل شده است.

  
رسالت (Mission) 
  توسعه حرفه‌ای از ارکان اصلی و از اولويت‌های مراکز آموزشی و پژوهشی است و در اين راستا، دانشکده پزشکی به منظور حمايت گسترده از اعضای هيئت علمی و دانشجويان مستعد و علاقمند، يادگيری و ياددهی مداوم را سرلوحه کار خود قرار داده است. بنابراين دفتر توسعه آموزش به منظور جذب، انتخاب و بهره‌مندی از خدمات نيروی برگزيده هيئت علمی و کادر مجرب غير هيئت علمی خود می‌کوشد تا تجارب ياددهی، يادگيری را به عنوان يک فعاليت مستمر و مداوم به نحوی قابل ملاحظه ارائه دهد.

 

اهداف تشکيل (EDO)
الف) هدف کلی

 بهبود نظام آموزش پزشکی و ارتقای کيفيت آموزش در دانشکده از طريق ارتقای سطح آموزش و يادگيری در جهت تربيت دانشجويان پزشکی عمومی و دانش‌آموختگان توانمند پزشکی عمومی

ب) اهداف اختصاصی:
1. طراحی ساختار مناسب برای دفتر توسعه آموزش در دانشکده پزشکی و مراکز آموزشی درمانی
2. تمرکززدايی در سطح دانشگاه برای فعاليت های مرکز توسعه آموزش پزشکی 
3. طراحی و تنظيم برنامه های آموزشی مناسب (نياز سنجی و تعيين اهداف آموزشی، تدوين طرح درس و محتوای آموزشی دروس، بازنگری برنامه‌های درسی موجود و بهينه‌سازی برنامه‌های آموزشی در سطوح مختلف) 
4. فعال کردن فرآيند ارزشيابی درونی گروه‌های آموزشی پايه و بالينی و اطلاع رسانی و پيگيری نتايج ارزيابی درونی سال‌های پيش
5. توانمند‌سازی اعضای هيئت علمی: با هدف توسعه و ارتقای توان علمی اعضای هيئت علمی در زمينه آموزش و پرورش و آشنايی اعضای هيئت علمی دانشگاه با فنون تخصصی آموزش، تدريس و شيوه های ارزشيابی دانشجويان که هدف نهايی آن ارتقای مهارتهای آموزشی با تکيه بر روش‌های نوين تدريس با در نظر گرفتن شرايط و امکانات موجود و با تاکيد بر فرآيند ياددهی و يادگيری می باشد (برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد نظير اخلاق در آموزش، ارزشيابی توانمند‌ساز، روش تدريس، آزمون‌سازی، آزمون OSCE، طراحی سوالات امتحانی با فرمت  MCQ و ...)
6. ارزيابی طرح درس‌های اساتيد: تهيه و تدوين طرح درس توسط اعضای هيئت علمی يکی از راهکارهای مناسب جهت ارتقای کيفيت آموزش و يکی از عوامل عمده‌ای است که می تواند آموزش را به مسيری خلاق، هدف‌دار و با کيفيت هدايت نمايد.
7. بهبود وضعيت ارزشيابی برنامه‌های اعضای هيئت علمی و دانشجويان 
8. همکاری با اعضای هيات علمی در جهت مشارکت بيشتر آنها در فعاليت‌های توسعه آموزش در پژوهش 
9. جلب مشارکت دانشجويان مستعد و علاقه‌مند جهت همکاری
10. همکاری با اعضای هيات علمی بالينی در زمينه‌های مختلف (تدوين يا بازنگری طرح درس دوره ، انجام مراحل ارزيابی درونی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد نياز، برگزاری آزمون OSCE، تهيه log book، آموزش سرپايی و درمانگاهی)

 

 

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

 

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
 بازدید این صفحه : 1183
 بازدید امروز : 64
 کل بازدید : 683014
 بازدیدکنندگان آنلاين : 1
 زمان بازدید : 1/6562