جمعه ٢٥ آبان ١٣٩٧
صفحه اصلی
تماس با ما
sitemap
»
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

آیا از اطلاع رسانی و امکانات سایت رضایت دارید؟

بلی
خیر

 

صفحه اصلی > معرفی دانشکده 

 

معرفی دانشکده پزشکی رفسنجان

سنگ بنای آموزش عالی در شهرستان رفسنجان با تاسيس مجتمع آموزش عالی بهداشت‌کاران دهان و دندان در مقطع کاردانی در سال ۱۳۶۱نهاده شد. در سال ۱۳۶۵دانشکده علوم پزشکی رفسنجان زير نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعاليت آموزشی خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱پس از اخذ موافقت اصولی جهت تبديل مجتمع آموزشی بهداشت‌کاران دهان و دندان به دانشکده دندانپزشکی، سرانجام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی رفسنجان تاسيس گرديد.

 دانشکده پزشکی از سال ۱۳۶۵با پذیرش ۸۸دانشجوی پزشکی آغاز به کار کرده است. روند پذیرش دانشجویان پزشکی به صورت جدول ۱بوده است. تاکنون تعداد ۷۷۷نفر در  ۲۰دوره از دانشجويان رشته پزشکی عمومی، ۲۴نفر دانشجوی MPHبهداشت خانواده و چند دوره‌ کارشناسی ارشد بیوشیمی و فیزیولوژی فارغ‌التحصيل شده‌اند. در حال حاضر بیش از ۳۰۰دانشجو در مقاطع مختلف دوره پزشکی عمومی در اين دانشکده مشغول به تحصيل می‌باشند

چشم انداز:

تلاش این دانشکده بر آن است که باتوجه به چشم انداز بیست ساله نظام و با بکارگیری روش های نوین آموزشی وانجام پژوهش های کاربردی بر اساس احتیاجات منطقه ای نقشی محوری در تولید و اشاعه علم پزشکی داشته وهمچنین دانش آموختگانی تربیت نماید که متعهدانه بالاترین سطح خدمات سلامت را به  جامعه ارائه نمایند.

 

رسالت:

1-      تأمین نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد مورد نیاز بخش سلامت کشور

2-      همکاری همه جانبه با تمامی ارگانهای ذیربط جهت ارتقای سطح بهداشت وسلامت جامعه

3-      شناخت مشکلات بهداشتی _درمانی منطقه وتلاش در جهت رفع مشکلات با افزایش سطح دانش جامعه پزشکی

4-      افزایش تولیدات علمی

5-      آموزش دانشجویان با جدیدترین شیوه های تدریس و منطبق با استانداردهای نوین آموزش پزشکی با تخصیص بهینه امکانات، تجهیزات و منابع

اصول و ارزش ها:

1- اتکا بر مبانی دینی، فرهنگی واصل عدالت محوری در امور

2-رعایت اخلاق حرفه ای

۳- مدیریت منابع مالی وسازمان دهی نیروی انسانی در جهت جلب رضایت خدمت گیرندگان و خدمت دهندگان

4- مراقبت در حفظ و به کارگیری مناسب منابع و حساسیت در برابر اتلاف آن

5- قانون مداری و کیفیت گرایی و دانش محوری

6- ارجحیت بخشیدن به پیشگیری نسبت به درمان

هدف کلی:

تربیت نیروی انسانی که بتوانند در جهت تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روحی- روانی و اجتماعی فرد، خانواده و جامعه تلاش نمایند.

اهداف جزئی:

1-     استفاده از شیوه های نوین در آموزشی پزشکی در جهت کسب دانش نظری، توانمندی های عملکردی ومنش حرفه‌ای و اخلاق پزشکی دز سطح حرفه ای

2-     آموزش بر اساس پزشکی مبتنی بر شواهد

3-     توجه به حوزه آموزش مبتنی بر جامعه

4-     تلاش جهت توانمندی سازی فراگیران برای یادگیری مادام العمر و تلاش برای آموزش بین حرفه ای

جدول ۱- تعداد دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای ‌پزشکی در سال‌های مختلف تا کنون

ورودی

تعداد

ورودی

تعداد

۱۳۶۵

۸۸ نفر

۱۳۶۶

۱۱۳ نفر

۱۳۶۷

۱۲۰ نفر

۱۳۶۸

۷۵ نفر

۱۳۶۹

۵۴ نفر

۱۳۷۰

۶۴ نفر

۱۳۷۱

۴۲ نفر

۱۳۷۲

۶۴ نفر

۱۳۷۳

۵۵ نفر

۱۳۷۴

۵۲ نفر

۱۳۷۵

۵۴ نفر

۱۳۷۶

۵۳ نفر

۱۳۷۷

۴۴ نفر

۱۳۷۸

۳۷ نفر

۱۳۷۹

۳۵ نفر

۱۳۸۰

۳۳ نفر

۱۳۸۱

۳۲ نفر

۱۳۸۲

۳۲ نفر

۱۳۸۳

۳۴ نفر

۱۳۸۴

۵۰ نفر

۱۳۸۵

۵۵ نفر

۱۳۸۶

۵۹ نفر

۱۳۸۷

۶۲ نفر

۱۳۸۸

۴۸ نفر

۱۳۸۹

۵۹ نفر

۱۳۹۰

۵۳ نفر

۱۳۹۱

۶۶ نفر

۱۳۹۲

۶۶ نفر

1393

66 نفر

   

جدول ۲- روند پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشکده پزشکی رفسنجان 

    سال پذیرش                     

۱۳۸۵

۱۳۸۶

۱۳۸۷

۱۳۸۸

۱۳۸۹

۱۳۹۰

۱۳۹۱

۱۳۹۲

    1393   

رشته

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیوشیمی بالینی                  

    ۲

-

۲

۲

۳

۵

۶

۶

   5

فیزیولوژی 

-

-

-

-

۳

۴

۵

۴

   6

اپیدمیولوژی 

-

-

-

-

-

۴

۵

۵

   5

ایمونولوژی 

-

-

-

-

-

۴

۵

۵

   6

آموزش بهداشت 

-

-

-

-

-

-

-

۵

   2

 

 

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
 بازدید این صفحه : 2795
 بازدید امروز : 113
 کل بازدید : 449669
 بازدیدکنندگان آنلاين : 4
 زمان بازدید : 0.5312