معاون آموزشی دانشکده

دكتر محمدرضا رحمانی (CV)
مرتبه علمی: استادیار
رشته تخصصی: فیزیولوژی
تلفن: 03431315005
رايانامه: drrahmani.1347@gmail.com
معرفی آموزش در یک نگاه 
شرح وظائف معاون آموزشی دانشکده پزشکی:
1-کنترل، حفظ و رعايت شئون شرعی و اخلاق پزشکی دانشجويان 2-رعايت مفاد آييننامهها و مقررات ابلاغ شده از وزارت متبوع و شورای آموزشی دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای امور آموزشی. 3- حضور و نظارت دقيق بر نحوه برگزاری امتحانات و برنامهريزی جهت جلوگيری از تداخل امتحانات. 4- همکاری و تعامل در مورد تجزيه و تحليل و بررسی وضع آموزش بالينی در بيمارستانها و مراکز درمانی دانشگاه با معاون آموزش بالينی. 5- نظارت بر تهيه برنامهها و واحدهای درسی در هر ترم تحصيلی، نحوه اجرای برنامههای درسی در چهارچوب مصوبات، تدوين و پيشنهاد برنامههای مختلف آموزشی. ۶- پيشنهاد تغييرات لازم در نحوه اجرای برنامههای درسی در چهار چوب شرايط مصوب و ارجاع به شورای آموزشی دانشگاه. ۷- برنامهريزی در مورد دروس، طبق اختياراتی که وزارت متبوع و شورای آموزشی دانشگاه تفويض کرده است با همکاری و هماهنگی با مديران گروههای دروس مربوطه. ۸- نظارت بر کليه فعاليتهای آموزشی و خدمات پرسنل آموزش و مديران گروهها و ارجاع موارد به رياست دانشکده . ۹- مطالعه و اتخاذ تصميم در مسايل آموزشی دانشجويان از لحاظ پيشرفتهای علمی و عملی آنها. ۱۰- برآورد ظرفيت پذيرش دانشجوی جديد، پيشنهاد تاسيس رشتهها، دورههای تحصيلات تکميلی جديد با هماهنگی با مديران گروهها و ارجاع به شورای آموزشی دانشگاه. ۱۱- دريافت گزارشات کار مسئولين امور آموزش بالينی و برنامهريزی و همکاری در رفع مشکلات جاری آنها. ۱۲- نظارت بر حسن اجرای مديران گروههای آموزشی، مرخصی مديران گروه و برگزاری منظم شورای آموزشی دانشکده با مديران گروهها و ساير عوامل آموزشی. ۱۳- بررسی و تصميم گيری جهت نقل و انتقالات دانشجويان در شورای آموزشی دانشکده و سپس ارجاع به شورای آموزشی دانشگاه با ارائه مستندات کافی جهت تصميمگيری نهايی. ۱۴- نظارت بر اطلاع رسانی به موقع تقويم دانشگاهی به دانشجويان و اساتيد و اجرای مفاد تقويم از نظر انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، شروع و پايان امتحانات و .... ۱۵- بررسی موارد شرايط معرفی به استاد دانشجويان در شورای آموزشی دانشکده با رعايت مقررات وضع شده توسط شورای آموزشی دانشگاه و نظارت بر تنظيم فرمهای معرفی به استاد در اول ترم تحصيلی. ۱۶- برگزاری منظم شوراهای آموزشی دانشکده. ۱۷- نظارت بر اعمال اساتيد مشاور. ۱۸- رسيدگی بر گزارشات اساتيدی که غيبت بيش از چهار هفدهم مجموع ساعات درسی را ارائه نمودهاند. ۱۹- نظارت بر رعايت انتخاب واحد دانشجويان در دروس پيشنياز و پسنياز. ۲۰- نظارت بر وضعيت تحصيلی دانشجويان از نظر: اخطار مشروطی، صدور حکم مرخصی تحصيلی برابر مقررات، عدم مراجعه دانشجو، پيگيری حکم اخراج دانشجو، پيگيری وصول نمرات ميهمانی دانشجويان از دانشگاههای مقصد. ۲۱- رعايت سقف مجاز ميهمانی (40%) و نظارت و کنترل بر نمرات وصول شده از دانشگاه مقصد طبق واحدهای انتخابی دانشجو در دانشگاه مبداء. ۲۲- نظارت بر رعايت سنوات دانشجو در مقاطع مختلف. ۲۳- نظارت بر رعايت دفعات مجاز شرکت در آزمونهای علوم پايه و پيشکارورزی. ۲۴- نظارت بر اجرای آييننامه واحدهای کارآموزی در عرصه. ۲۵- نظارت بر تسويه حساب کامل دانشجو با مقطع علوم پايه، فيزيوپاتولوژی، پریکلينيک، کارآموزی و دوره قبل از کارآموزی در عرصه. ۲۶- همکاری و هماهنگی و تعامل لازم با معاونت و مديريت آموزشی دانشگاه در بر طرف کردن مشکلات آموزشی دانشگاه. ۲۷- تعامل و همکاری لازم با معاونت ساير دانشکدهها بخصوص در همکاری اساتيد آن دانشکده در زمينه تدريس اعضای هيات علمی در ديگر دانشکدهها. |